Het verschil maken als leider of ondernemer?
De crux zit in je communicatie
Strategisch communicatieplan voor leiders en ondernemers
Het is nog niet zo makkelijk om in deze tijd een leider te zijn. Feitelijk doe je het nooit goed. Je bent óf te directief en te aanwezig, óf te weinig sturend en niet zichtbaar. Je moet het gesprek faciliteren, maar o wee als het polderen wordt. Leiding geven? Het lijkt soms meer op schipperen en balanceren. En dat terwijl je in je hoofd al 10 stappen verder bent.
Kijk, wij zijn geen leiders. Maar we werken wel dagelijks voor hen. En wat ons opvalt is dat de crux meestal níét zit in de goede plannen van die leiders, maar in de communicatie óver die plannen. De mate waarin jij mensen kan meenemen in je verhaal, ze inspireert, enthousiasmeert, richting geeft en met ze meebeweegt, díé bepaalt of je plannen uitkomen.
De Communicatie Experts, hét netwerk van ervaren freelance en interim communicatieadviseurs.
De Communicatie Experts begeleiden dagelijks succesvolle (verander)projecten voor bestuurders en managers in de (semi)overheid, de zorg en het bedrijfsleven. Lees verder en ontdek hoe ook jij je leiderschap kan versterken door je communicatie serieus te nemen. Onze communicatie experts helpen je graag met een effectief strategisch communicatieplan, zodat jouw communicatie werkt.
“Uiterst vakbekwaam, verbindende projectaanpak, gedreven, oplossingsgericht, professionele medewerkers, snel kunnen opschalen en realiseren van deadlines.”
– Hans Herweijer, programmamanager
Aanbod
Overheid en semioverheid
Als overheidsorganisatie sta je, meer nog dan vroeger, in contact met alles en iedereen. Welk podium kies jij om je boodschap uit te dragen. Of wacht … is er überhaupt nog een podium? Mag de participerende overheid, naast de inwoners, ook nog wat vinden? En zo ja, welke issues kies je dan?
Zorg en welzijn
De zorgmarkt wordt steeds veeleisender, complexer en competitiever. Als zorgaanbieder moet je jezelf iedere keer weer bewijzen. En het is moeilijker dan ooit om goede medewerkers te vinden. Zeggen wat je doet, doen wat je zegt en dit laten zien op een manier die gezien en gehoord wordt. Het klinkt simpel, maar hoe doe je dat? Op papier, online, in het persoonlijke contact?
Zakelijke dienstverlening
Als zakelijke dienstverlener verkoop je geen concrete producten maar een belofte. Jouw potentiële klanten moeten gaan geloven dat jij die belofte gaat waarmaken, ze hebben daarvan geen bewijs. Het succes van jouw bedrijf staat of valt dus met hoe jij communiceert, hoe jij het vertrouwen wint van jouw opdrachtgevers. Hoe pak je dat aan? En hoe neem je je medewerkers hierin mee?