Communicatie Fest Staying Human op 12 september
Ons werk en onze communicatie gaan veranderen. Hoe bereid jij je daarop voor?
Er komt een nieuw communicatietijdperk aan. Een tijdperk waarin oprechte menselijke verbinding belangrijker wordt dan ooit. Dat gelooft Karine van den Noort, ondernemer en organisator van het Communicatie Fest, een vernieuwend communicatie-festival op 12 september. Als locatie voor dit Fest kiest Van den Noort voor Yügen Forest, de regeneratieve buitenplaats in Dronten. Met een duidelijke reden.
Nieuw tijdperk
Het Communicatie Fest heeft als thema Staying Human. Van den Noort voorziet een nieuw communicatietijdperk waar oprechtheid en menselijke verbinding belangrijker worden dan ooit. ‘Robots gaan met ons communiceren en voor alles is een AI-tool. Tegelijk groeit de eenzaamheid – ook op kantoor. Veel mensen kunnen alle ontwikkelingen nauwelijks nog bijhouden. Werkgevers en ondernemers mogen zich realiseren dat dit ook geldt voor hun medewerkers en klanten.”
Hoe ga je hiermee om? “Het is voor het welzijn en de welvaart van je bedrijf goed om je hierin te verdiepen. Bovendien zie ik het ook als een morele taak. Hoe geef je als ondernemer en leider daarin het goede voorbeeld? Dat leer je niet uit boekjes en lezingen. Je moet dit thema vastpakken, erin duiken en met elkaar bepraten. Die ruimte wil ik bieden met het Communicatie Fest.’
Verdieping en verwondering
Ze belooft een dag vol verdieping en verwondering. Met steeds de vertaalslag naar de communicatie in de wereld van morgen. Rond onderwerpen als persoonlijke ontwikkeling en soft skills tot innovatie en tech. Van den Noort: ”Eigenlijk is het hele event een antwoord op waar ik zelf naar op zoek ben. Ook ik wil natuurlijk mee in de technologische vooruitgang maar dat kan niet zonder mensen. Ik merk: bedrijven zoomen vaak in op een van beide. Kiezen we voor een training persoonlijke ontwikkeling of gaan we onze innovatieskills bijspijkeren. Ik zie het als twee polariteiten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Tijdens het Communicatie Fest wil ik ondernemers, professionals en leiders triggeren, toerusten én weerbaar maken. Met alleen kennisoverdracht redden we het niet.’
Naar de natuur
Daarbij kiest ze heel bewust voor een ruimte die haar boodschap ondersteunt. Waar de belangrijkste congressen plaatsvinden in de Randstad zoekt Karine van den Noort met het Communicatie Fest de rust op van de polder. Weg van de jachtige kantoorwereld. Bewust dus, de omgeving hoort bij het congres. ‘The medium is the massage’, met medium is de boodschap, een van de belangrijkste communicatiewetten. Uit het hoofd, naar de natuur. Dat is het doel.
Klaar voor morgen?
Iedereen die zijn of haar visie op de communicatie van de toekomst wil aanscherpen is welkom op het Fest. Laat je verrassen door nieuwe manieren van kennis opnemen en integreren. Niet alleen door te luisteren, maar ook door beweging, spel en ‘lummeltijd’. Met inspirerende sprekers zoals Patrick van Hees, Aaron Mirck en Cor Hospes. Partners in het programma zijn BusinessWise, De Luisterbaas, Cor Hospes/ De Merkjournalisten en De Communicatie Experts bv.