De Communicatie Podcast-gast Tom van der Lubbe: “Alles draait om purpose”
Tom van der Lubbe
Wat is hét onmisbare fundament, de hoeksteen als het ware van je communicatie? Volgens Tom van der Lubbe, ondernemer in de financiële sector en historicus is dat je purpose. Jouw hogere doel, gecombineerd met je normen en waarden zorgen ervoor dat je marketing en communicatie betekenis krijgt. Zonder purpose wordt het al snel nietszeggende marketing, een holle boodschap waar mensen doorheen prikken.
Beluister het interview voor alle inzichten onder andere:
- hoe je als bedrijf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt, juist nu
- hoe communicatie een afgeleide is van de waarden en normen van een organisatie
- hoe purpose als intrinsieke motivatie van je bedrijf werkt
- waarom een sterk bestaansrecht juist belangrijk is in tijden van crisis
- wat vanuit deze purpose-gedachte de juiste volgorde is van je stakeholders
Tom is medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheek-adviesketen met een tweeledige missie. Onder het motto Let’s change finance wil de hypotheekorganisatie de financiële sector veranderen. Meer verantwoordelijkheid nemen in de samenleving en mensen ondersteunen om hun wensen te realiseren. In dit interview spreken we met name over het tweede deel van Toms missie: Let’s change work. Want juist in deze Corona-crisis komt aan het licht dat het dáár nu echt om draait.
Alle podcasts vind je terug op deze pagina.
En wist je dat je je in kunt inschrijven voor De Communicatie Podcast nieuwsbrief?